Wednesday, October 17, 2012

jiwang kala petang di waktu hujan


Saat hati berbicara
Bermonolog antara jiwa dan emosi
Menyeragam rasa dan logik akal
Mencari definisi dan konklusi

Ku serah pada akal untuk berfikir
Ku serah pada hati untuk menilai
Biar lidah hanya penyampai
Biar mata hanya pemerhati

Andai gugur airmataku
Anggap sahaja aku sudah penat 
Berperang dengan emosi sendiri
Sudah lelah menghitung segala silap yang ditujah di dahiku

Andai aku malaikat
Pasti aku tidak melakukan silap
Namun aku ini manusia 
Maaf andai aku tidak sempurna di matamu

By,aku                                      

2 comments:

  1. salam kenal dr saya.. bestnya.. kagum ngan org yg pandai berpuitis :)

    ReplyDelete
  2. salam kenal,idea datang spontan..hehhe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...